PZU wyjaśnia, dlaczego nie zapłaci za remont "Chopina"
poniedziałek, 6 grudnia 2010
Weronika Morys
W uzasadnieniu swojej decyzji Grupa PZU podała, że ubezpieczenie obejmuje ryzyko związane z pogodą - heavy weather. Zdaniem firmy ubezpieczeniowej sztorm o sile 8-9 stopni w skali Beauforta jest zbyt mały, żeby można było go uznać za “heavy weather”.
PZU tłumaczy to pojęcie jako "nadzwyczajne warunki pogodowe" czyli wiatr o sile 10 stopni w skali Beauforta i odpowiednia fala. Tymczasem w języku angielskim określenie "heavy weather" oznacza po prostu "warunki sztormowe" i dotyczy wiatrów od 7 stopni w górę. Adlard Coles, klasyk żeglugi w sztormowych warunkach "ciężką pogodę" rozciąga również na wiatry słabsze - od 5 stopni w górę.
Sekretarz Generalny Polskiego Związku Żeglarskiego, Zbigniew Stosio, poinformował, że PZŻ wymawia PZU, ubezpieczycielowi zawodników-żeglarzy, ich dotychczasowe ubezpieczenia i przenosi się do innych ubezpieczycieli. Dotyczy to paru tysięcy żeglarzy.
12 sierpnia 2000 zatonął rosyjski atomowy okręt podwodny Kursk. Przyczyna zdarzenia był wybuch stężonego nadtlenku wodoru. Mimo iż 23 marynarzy z liczącej 118 osób załogi przeżyło eksplozję i schroniło się w części rufowej, Rosja nie zgodziła się na przyj
sobota, 12 sierpnia 2000
Zmarł Bolesław Romanowski, oficer Marynarki Wojennej, bohater II wojny światowej, dowódca ORP "Wilk" i ORP "Dzik", żeglarz, działacz żeglarski, m.in. komendant "Zawiszy Czarnego"