W tym tygodniu na "Fryderyku Chopinie" postawiono oba naprawione maszty. Po pięciu miesiącach oczekiwania oraz walki z PZU o odszkodowanie, rozpoczął się końcowy etap remontu polskiej jednostki. W pierwszej kolejności zamontowano grotmaszt (maszt tylni), w którym umieszczony jest również komin, a następnie fokmaszt (maszt przedni).
Na razie każdy z nich trzyma się na prowizorycznych sztagach i wantach, ale już rozpoczęto dopasowywanie właściwych lin olinowania stałego. Przed postawieniem każdy z masztów miał już założone i napięte krojcwanty, dzięki czemu górne części masztów były wstępnie usztywnione i wystarczyło przytrzymać kolumny prowizorycznymi linami, by bezpiecznie ustawić maszty we właściwej pozycji. Teraz załogę stałą i wolontariuszy pracujących na pokładzie czeka żmudna praca przy zakładaniu lin olinowania ruchomego, w miarę jak przy pomocy dźwigu będą zakładane kolejne reje na swoich miejscach.
Zmarł kapitan Henryk Kujawa, konstruktor i współtwórca m.in. jachtów J-140 i J-80 oraz zasłużony członek Jachtklubu Stoczni Gdańskiej
sobota, 11 sierpnia 2018
Na "Iskrze II" podniesiono banderę Polskiej Marynarki Wojennej
środa, 11 sierpnia 1982
W Sztokholmie zbudowano "Vasę", najpotężniejszy okręt Gustawa II Adolfa w tamtym czasie i w tym rejonie. Zaraz po zwodowaniu okręt zatonął; jest dzisiaj eksponowany w Muzeum Okrętu Vasa w Sztokholmie