TYP: a1

Velux 5 Oceans - bramka bezpieczeństwa

piątek, 7 stycznia 2011
Weronika Morys
Trzech zawodników przekroczyło już tak zwaną bramkę bezpieczeństwa, która znajduje się na szerokości 45°S i rozciąga się od 109 do 121°E. Żeby przejść przez bramkę zawodnicy muszą zbliżyć się na odległość 1000 mil morskich do kontynentu australijskiego.

Bramka bezpieczeństwa została wyznaczona w tym miejscu przez komisję regatową na prośbę władz australijskich. W celu jej przekroczenia zawodnicy muszą zbliżyć się do wybrzeży Australii, co znacznie ułatwiłoby ewentualną akcję ratunkową. Bramki takie jak ta stosowane są w wokółziemskich regatach od momentu, gdy w roku 1997 w trakcie regat Vendée Globe jacht Brytyjczyka Tony'ego Bullimore'a wywrócił się, a żeglarz spędził cztery doby w odwróconym kadłubie na falach Oceanu Południowego.

Velux5Oceans
Bramka bezpieczeństwa jest tu zaznaczona białą linią.

Więcej informacji na stronie: www.velux5oceans.com.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 17 czerwca

Początek samotnej żeglugi Krzysztofa Baranowskiego w rejsie dookoła świata na s/y "Polonez" od Newport do Plymouth (25.05.1973 r.). Etap od Plymouth do Newport (17.07.1972 r.) był udziałem w Regatach Samotnych Żeglarzy, które Kapitan Krzysztof Baranowski
sobota, 17 czerwca 1972
Z Plymouth do Newport startują III regaty OSTAR z udziałem Krzysztofa Baranowskiego na s/y "Polonez", Teresy Remiszewskiej na s/y "Komodor" i Zbigniewa Puchalskiego na s/y "Miranda". Regaty wygrał Alain Colas na "Pen Duick IV".
sobota, 17 czerwca 1972