TYP: a1

Specustawa w sprawie przekopu przez Mierzeję Wiślaną

poniedziałek, 21 listopada 2016
Informacja prasowa

Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt specustawy dotyczącej budowy kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Teraz projektem zajmie się rząd.

Przekop przez Mierzeję Wiślaną

- Specjalna ustawa ma usprawnić proces realizacji inwestycji – podkreśla Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. – Zgodnie z planem chcielibyśmy wybudować kanał do 2022 roku.

Wiceminister Witkowski przypomina, iż połączenie Zalewu Wiślanego i Zatoki Gdańskiej kanałem przez Mierzeję Wiślaną to jedna z priorytetowych inwestycji obecnego rządu. Kanał w nowej sytuacji geopolitycznej Polski i wschodnich obszarów Unii Europejskiej ma znaczenie przede wszystkim ze względu na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa tej części Polski i wschodniej granicy Unii. Ale bardzo istotne są też aspekty rozwoju gospodarczego i turystycznego tych obszarów, rozwoju portu elbląskiego itd.

Wiceminister Witkowski dodaje, że obradujący w tym tygodniu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zespół do spraw programowania prac rządu zdecydował też o włączeniu do jego prac projektu specjalnej ustawy o modernizacji toru wodnego Szczecin – Świnoujście do głębokości 12,5m.
To także ważna inwestycja, mająca strategiczne znaczenie dla rozwoju zespołu portów Szczecin i Świnoujście – podkreśla podsekretarz stanu MGMiŻŚ.

Tagi: Mierzeja Wiślana, przekop, inwestycja, kanał
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 16 czerwca

Stocznia w Gandawie przekazała armatorowi Star Clipper wielki pasażerski żaglowiec "Star Flyer", oceniony jako "żeglarski szlagier" z racji rozwiązań technologicznych.
niedziela, 16 czerwca 1991
W Goteborgu kończą się regaty Volvo Ocean Race 9 edycji, wygrywa Mike Senderson na "ABN Ambro Bank".
piątek, 16 czerwca 2006
Zmarł Bernard Moitessier, m.in. słynny z rejsu na jachcie "Joshua" dookoła świata, autor wielu książek żeglarskich, m.in. "Pod żaglami wokół Hornu", Długa droga".
czwartek, 16 czerwca 1994
Serge Madec na "Jet Services V" ustanowił rekord przejścia północnego Atlantyku na 6 dni, 13 godzin, 3 minuty i 32 sekundy. Później rekord ten został pobity przez Steve'a Fossetta na "Playstation" (4 dni, 17 godzin, 28 minut i 6 sekund).
sobota, 16 czerwca 1990