Województwo pomorskie rozpocznie wkrótce kampanię reklamową, której całkowity koszt szacowany jest na 5,5 mln zł. Akcja promocyjna rozpocznie się 15 kwietnia i potrwa aż do 2012 roku.
Głównym celem kampanii jest zachęcenie turystów, aby odwiedzali Pomorze nie tylko latem, ale i zimą oraz zaprezentowanie innych atrakcji województwa pomorskiego, oprócz samego wybrzeża Bałtyku. Ma to umożliwić zrównoważony, czyli rozłożony zarówno w czasie (cały rok), jak i w przestrzeni (całe województwo) rozwój turystyki w regionie.
W trakcie kampanii w telewizji i kinach w całym kraju pojawią się spoty reklamowe, a w największych miastach w Polsce billboardy. Elementem akcji promocyjnej będzie też portal internetowy, gazetki reklamowe i promocja na różnych eventach, np. na targach turystycznych. Pomysłodawcy kampanii chcą przede wszystkim stworzyć pozytywny wizerunek całego regionu.
Pieniądze na kampanię w większości, bo w 75% będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Partnerami akcji są Samorząd Województwa Pomorskiego i Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.
12 sierpnia 2000 zatonął rosyjski atomowy okręt podwodny Kursk. Przyczyna zdarzenia był wybuch stężonego nadtlenku wodoru. Mimo iż 23 marynarzy z liczącej 118 osób załogi przeżyło eksplozję i schroniło się w części rufowej, Rosja nie zgodziła się na przyj
sobota, 12 sierpnia 2000
Zmarł Bolesław Romanowski, oficer Marynarki Wojennej, bohater II wojny światowej, dowódca ORP "Wilk" i ORP "Dzik", żeglarz, działacz żeglarski, m.in. komendant "Zawiszy Czarnego"