TYP: a1

Nowe doniesienia w sprawie katastrofy El Faro

czwartek, 13 października 2016
Z mediów
Coraz więcej wskazuje na to, że przyczyną tragedii El Faro była awaria systemu komputerowego a nie błąd ludzki. Najnowsze nieoficjalnych na razie doniesienia wskazują, że do katastrofy mogło dojść nie z winy kapitana.

El Faro
By Source (WP:NFCC#4), Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=48062788


Śledztwo w sprawie tej katastrofy prowadzi Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu. W maju komisja straży przybrzeżnej Stanów Zjednoczonych ujawniła, że kapitan Michael Davidson starał się uniknąć nadchodzącego sztormu, ale prawdopodobnie miał do dyspozycji nieaktualne dane meteorologiczne. Według najnowszych doniesień, jak wynika z informacji korespondenta RMF FM w USA Pawła Żuchowskiego, kapitan otrzymał w wyniku prawdopodobnie jakiegoś błędu starą prognozę pogody. Być może nawet taką sprzed 12 godzin. Prognoza została wysłana automatycznie przez komputer.

Jak pamiętamy, El Faro wypłynął z portu Jacksonville na Florydzie i płynął do San Juan w Portoryko. Kapitan mógł nie być świadomy tego, że płynie w sam środek huraganu. A gdy się zorientował, że pogoda się zmienia - sięgnął po prognozę. Według niej huragan miał być 100 mil morskich od statku a był zaledwie 5. Na zmianę kursu było już za późno.

Na pokładzie statku, którego wrak odnaleziono na początku listopada 2015 roku, były 33 osoby, w tym pięciu Polaków. Wszyscy zginęli.



Tagi: El Faro, katastrofa, statek, kapitan
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 16 czerwca

Stocznia w Gandawie przekazała armatorowi Star Clipper wielki pasażerski żaglowiec "Star Flyer", oceniony jako "żeglarski szlagier" z racji rozwiązań technologicznych.
niedziela, 16 czerwca 1991
W Goteborgu kończą się regaty Volvo Ocean Race 9 edycji, wygrywa Mike Senderson na "ABN Ambro Bank".
piątek, 16 czerwca 2006
Zmarł Bernard Moitessier, m.in. słynny z rejsu na jachcie "Joshua" dookoła świata, autor wielu książek żeglarskich, m.in. "Pod żaglami wokół Hornu", Długa droga".
czwartek, 16 czerwca 1994
Serge Madec na "Jet Services V" ustanowił rekord przejścia północnego Atlantyku na 6 dni, 13 godzin, 3 minuty i 32 sekundy. Później rekord ten został pobity przez Steve'a Fossetta na "Playstation" (4 dni, 17 godzin, 28 minut i 6 sekund).
sobota, 16 czerwca 1990