TYP: a1

Udany start szczecińskich załóg w Darłowie

poniedziałek, 1 września 2014
Informacja prasowa
W dniach od 21 do 24 sierpnia w Darłowie odbyły się Morskie Żeglarskie Mistrzostwa Polski 2014 w formule ORC International.



Na starcie do waliki o medale stawiło się 15 najlepszych załóg z Polski, w tym kilka z naszego regionu. Jachty zostały zwyczajowo podzielone na 2 grupy: większe i szybsze jednostki walczyły o złoto w grupie ORC Int. I, natomiast mniejsze jachty ale w liczniejszej grupie stanęły do walki o najwyższe laury w grupie ORC Int. II. Wśród nich na jachcie Master3, w składzie: Bogdan Wrzesień, Darek Konopczak, Adam Laskowski i Olek Waszkiewicz - reprezentanci szczecińskiego Centrum Żeglarskiego. W pierwszej grupie zabrakło niestety 2 czołowych załóg z Trójmiasta i Ustki. Obie z powodów technicznych nie mogły stawić się na starcie Mistrzostw.

Jak przystało na regaty tej rangi obserwować można było na wodzie wiele ciekawych pojedynków a niejednokrotnie o kolejności na mecie, zarówno po przeliczeniu jak i bezpośrednio, decydowały pojedyncze sekundy. Jeśli dodamy do tego wiatr wiejący z siłą między 4 a 7 st. B oraz wysokie fale nie trudno sobie wyobrazić, że widowisko było interesujące nawet dla plażowiczów nie znających się na żeglarstwie.

W pierwszym dniu odbyły się 3 wyścigi: 2 krótkie (tzw. up&down) oraz wyścig średni. I już po pierwszym dniu można było zauważyć, że w grupie mniejszych jachtów faworytami byli szczeciński Smyczek, trójmiejski Oiler III oraz również szczeciński Master3. Jednak kolejne 4 jachty miały na tyle niewielką stratę, że jeszcze nie można było przesądzać ich losów. Natomiast w grupie ORC I każdy poza Bryzą 33 miał szansę na zwycięstwo.

Drugi dzień regat to długi wyścig. Ważny bo z dużą wagą punktową. Bardzo silny wiatr był dużym wyzwaniem szczególnie dla najmniejszych jednostek – nie obyło się bez awarii i porwanych żagli. Po tym wyścigu stało się jasne, że w ORC II podium podzielą między siebie załogi Smyczka, Oilera III oraz Mastera3. Tylko awarie lub na prawdę poważne błędy w dwóch ostatnich wyścigach mogły pozbawić te załogi medali. Z kolei w grupie większych jednostek sprawa zwycięstwa była nadal otwarta.

2 ostatnie, niedzielne wyścigi ustaliły kolejność na podium. W ORC I szczeciński Kingfisher rzutem na taśmę wdrapał się na najwyższy stopień podium – decydowały pojedyncze sekundy.

Nie inaczej było w grupie mniejszych jachtów. W pierwszym niedzielnym wyścigu różnice na mecie pomiędzy czołowymi jachtami były 3-4 sekundowe.

Ostatecznie podium wyglądało następująco:

ORC I
1. Kingfisher (Szczecin)
2. Hobart
3. Aquarella

ORC II
1. Smyczek (Szczecin)
2. Oiler III
3. Master3 (Szczecin)

To duży sukces szczecińskich żeglarzy, 3 medale trafiły do Szczecina. Gratulacje dla zwycięzców.

TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 16 czerwca

Stocznia w Gandawie przekazała armatorowi Star Clipper wielki pasażerski żaglowiec "Star Flyer", oceniony jako "żeglarski szlagier" z racji rozwiązań technologicznych.
niedziela, 16 czerwca 1991
W Goteborgu kończą się regaty Volvo Ocean Race 9 edycji, wygrywa Mike Senderson na "ABN Ambro Bank".
piątek, 16 czerwca 2006
Zmarł Bernard Moitessier, m.in. słynny z rejsu na jachcie "Joshua" dookoła świata, autor wielu książek żeglarskich, m.in. "Pod żaglami wokół Hornu", Długa droga".
czwartek, 16 czerwca 1994
Serge Madec na "Jet Services V" ustanowił rekord przejścia północnego Atlantyku na 6 dni, 13 godzin, 3 minuty i 32 sekundy. Później rekord ten został pobity przez Steve'a Fossetta na "Playstation" (4 dni, 17 godzin, 28 minut i 6 sekund).
sobota, 16 czerwca 1990