TYP: a1

TeamBAKISTA z tytułem "Prince of the Castle"

wtorek, 6 maja 2014
Informacja prasowa

Team BakistaW dniach od 30.04 do 5.04. na jeziorze Großer Plöner See w Plön (Niemcy) w malowniczej scenerii książęcego pałacu z XVII wieku, odbyły się zaliczane do Pucharu Świata w matchracingu (Grade 3) regaty PSV Match Race.


Była to podwójna impreza (doubleheader). Na starcie obu regat stanęły załogi z Niemiec, Danii, Holandii, Włoch i Polski. Organizatorzy zapewnili uczestnikom możliwość rywalizacji na czteroosobowych jachtach brytyjskiej konstrukcji Hunter 707 typu.

Po oficjalnych środowych treningach (30.04), w czwartek i piątek rozegrano pełną rundę eliminacyjną (każdy z każdym), z której zwycięsko wyszła załoga F.Oehme (GER) z bilansem 8-1, przed P. Zbroją (TeamBAKISTA) 7-2, C.Tangiem (DEN) 7-2 oraz A. Miele (ITA) 6-3. Co ciekawe, szczeciński team wygrał bezpośrednie pojedynki z najgroźniejszymi konkurentami, tracąc punkty w walce z innymi rywalami.W półfinałach F.Oehme nie dał szans A.Miele (w którego załodze jako taktyk występował znany regatowiec R. Ferrarese). Polacy zgodnie z planem wygrali pierwszy wyścig. Potem niestety przyszedł chyba moment zbyt dużej dekoncentracji, który zbiegł się z niespodziewanymi i kontrowersyjnymi decyzjami arbitrów. Ostatecznie dwa kolejne wyścigi wygrali młodzi Duńczycy i awansowali do finału. W miejscu o 3 miejsce TeamBAKISTA pewnie wygrał z załogą A. Miele. Natomiast regaty wygrał faworyzowany F.Oehme pokonując w finale C.Tanga.

W sobotę (3.05.) kolejne regaty rozpoczęły się ze znacznym opóźnieniem wynikającym z decyzji organizatorów o potrzebie ustabilizowania kierunku wiatru. Pierwszy wyścig ruszył dopiero o godz. 15.00. Niestety wszystkie mecze tego dnia odbywały się w bardzo trudnych, głównie słabowiatrowych i zmiennych warunkach. Każdy mógł w nich wygrać z każdym niezależnie od kontroli w wyścigu i wypracowanej przewagi. Szczecinianie pomimo pewnie wygranych rozgrywek przedstartowych i prowadzenia we wszystkich wyścigach rozpoczęli tę rundę eliminacyjną z bilansem 1-3. Brak czasu spowodował, że organizatorzy nie byli w stanie dokończyć pełnych eliminacji. W konsekwencji po 2 załogi z najlepszymi wynikami z każdej z grup przeszły od razu do półfinałów. Pozostałe walczyły systemem play-off o miejsca 5-10 o tytuł „Prince of the Castle”. Ostatecznie regaty ponownie wygrała załoga F.Oehme, pokonując w finale Holendrów T.Smita. Załoga P. Zbroi, po wygraniu 4 wyścigów z rzędu, zajęła 5 miejsce i na osłodę wywalczyła tytuł księcia ploenerskiego pałacu.

TeamBAKISTA startował w następującym składzie

Maciej Gonerko - trymer żagli przednich,
Marcin Zubrzycki - bowman,
Krzysztof Żełudziewicz - trymer grota, pitman,
Patryk Zbroja - sternik.

Tym razem, z czystym sumieniem można powiedzieć, że żegluga szczecinian była zdecydowanie lepsza niż wynik. Świadczy o tym nie tylko statystyka wygranych rozgrywek przedstartowych 20 wygranych - 1 remis - 0 porażek, ale i dobra taktyka w przewidywalnych warunkach, a przede wszystkim co raz lepsza technika i komunikacja w załodze. To daje pozytywną perspektywę na dalszą część sezonu.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 16 czerwca

Stocznia w Gandawie przekazała armatorowi Star Clipper wielki pasażerski żaglowiec "Star Flyer", oceniony jako "żeglarski szlagier" z racji rozwiązań technologicznych.
niedziela, 16 czerwca 1991
W Goteborgu kończą się regaty Volvo Ocean Race 9 edycji, wygrywa Mike Senderson na "ABN Ambro Bank".
piątek, 16 czerwca 2006
Zmarł Bernard Moitessier, m.in. słynny z rejsu na jachcie "Joshua" dookoła świata, autor wielu książek żeglarskich, m.in. "Pod żaglami wokół Hornu", Długa droga".
czwartek, 16 czerwca 1994
Serge Madec na "Jet Services V" ustanowił rekord przejścia północnego Atlantyku na 6 dni, 13 godzin, 3 minuty i 32 sekundy. Później rekord ten został pobity przez Steve'a Fossetta na "Playstation" (4 dni, 17 godzin, 28 minut i 6 sekund).
sobota, 16 czerwca 1990