TYP: a1

Polska załoga na regatach w Monaco

wtorek, 14 listopada 2017
Informacja prasowa

Zakończyły się regaty na jachtach klasy J70 rozgrywane w Monaco w dniach 10-12 listopada , w których wystartowały 32 jachty z całej Europy. Zwyciężają Rosjanie pod sterami Valerii Kovalenko. Polska załoga Flexistav Pawła Tarnowskiego zdobyła 9 miejsce.

[t][/t] [s]Fot. MT Partners[/s]


Regaty w Monaco rozgrywane sa w ramach J70 Winter Series. Tym razem na starcie stanęły 32 jachty w tym takie sławy jak Vincenzo Onorato (znany ze startów w wielu klasach m.in. Melges 32, Mumm 36,  Farr 40 oraz jako szef włoskiego zespołu Mascalzone Latino w Pucharze Ameryki w latach 2003 i 2007) i Mathieu Richard (utytłowany francuski zawodnik match racingowy, zwycięzca wielu regat m.in. World Match Racing Tour).
9 miejsce to najlepszy wynik w klasie J70 dla załogi Tarnowskiego.Po pracowitym sezonie letnim przyszedł czas na pracowity sezon zimowy. Z takiego założenia wychodzi załoga Tarnowskiego. J70 to dla nich nowa klasa, cały czas się jej uczą i wciąż mają głód pływania, stąd decyzja o startach także zimą. Są już pierwsze efekty. 

W ciągu 3 dni odbyło się 8 wyścigów.Generalnie super, jesteśmy bardzo zadowoleni z regat. Po pierwszym dniu mieliśmy 8 miejsce, po drugim udało nam się wskoczyć na 7. Niestety ostatni dzień był troszeczkę słabszy i spadliśmy na 9. Ale końcowo jest pierwsza dziesiątka – mówi Paweł Tarnowski z FlexiStav Apotex Team.
Załoga ostatnie miesiące spędziła na siłowni, pracowała także nad ograniczeniem wagi. Niestety ze względu na kontuzję w regatach udziału nie wziął Łukasz Kiwer, którego zastąpił Marcin Wiącek. 

Wrażenia niesamowite, przede wszystkim co do miejsca i też co do samej łódki. Zupełnie inne pływanie niż dotychczas w kraju, dużo bardziej wymagające. Trzeba być bardzo ostrożnym jeżeli chodzi o ustawienia. Tutaj każda zmiana siły i kierunku wiatru wymaga adaptacji ustawień jachtu, jak i sama waga załogi są bardzo istotne. Pod tym względem inne klasy są mniej wymagające i wybaczają więcej – podsumowuje debiutant na J70 Marcin Wiącek.
Sezon letni polska załoga spędziła na wodach włoskich wysoko ocieniając poziom organizacji cyklu. Podobne wrażenie zrobili na nich organizatorzy w Monaco.

[t][/t] [s]Fot. MT Partners[/s]

Organizacja na bardzo wysokim poziomie, tak jak na włoskich pucharach, tak tu też na tym samym poziomie, wszystko sprawie się odbyło. 8 rozegranych wyścigów z 9 zaplanowanych, to naprawdę dużo. W Monaco nie jest łatwo o warunki wietrzne. Morze Śródziemne w tej części ma to do siebie, że albo wieje tak, że pływanie jest zbyt niebezpieczne, albo wiatr jest na tyle słaby, że nie da się w ogóle pływać, no ale na to organizator już nie ma wpływu. Natomiast sama organizacja wspaniała – mówi Paweł Tarnowski z FlexiStav Apotex Team.
Żeglarze do Monaco wracają już za miesiąc w dniach 8-10 grudnia, następnie w styczniu, a sezon zimowy zakończą w marcu. Załoga w sezonie letnim 2018 planuje wystartować ponownie w Pucharze Włoch, a także po raz pierwszy u naszych zachodnich sąsiadów – Pucharze Niemiec oraz na pierwszych regatach organizowanych w Polsce w Świnoujściu.


Wyniki:
1. ART TUBE , KOVALENKO Valeria, Rosja
2. MASCALZONE LATINO , ONORATO Vincenzo, Włochy
3. SORCHA J , HARRISON Peter, Wielka Brytania
….
9. FLEXISTAV APOTEX TEAM, Paweł Tarnowski, Polska
10. OMAN SAIL 1 , RICHARD Mathieu, Monaco


 

Tagi: regaty, Monaco, J70, Paweł Tarnowski
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 2 maja

Na gdyńskim cmentarzu w Witominie odbył się pogrzeb Ludwika Vogta, który początkowo studiował na krakowskiej AGH, później ukończył Wydział Nawigacji WSM w Gdyni, pełniąc obowiązki szefa AKM WSM. Przez parę lat był członkiem Zarządu YKP Gdynia, aby potem z
niedziela, 2 maja 2004
XXXVI Sejmik PZŻ nadaje godność Członka Honorowego PZŻ Juliuszowi Sieradzkiemu.
wtorek, 2 maja 1995
Mike Golding ustanawia rekord okrążenia świata ze wschodu na zachód bez zawijania do portów na "Group 4" (wynik 167 dni, 7 godzin, 42 minuty, 54 sekundy).
poniedziałek, 2 maja 1994
Adam Jasser zdobywa patent kapitański.
piątek, 2 maja 1980
Zwodowano szkuner "America", który następnie wygrał regaty dookoła wyspy Wight; od nazwy tego żaglowca pochodzi nazwa najstarszych regat świata - Pucharu Ameryki. Od tamtego czasu zbudowano cztery repliki szkunera, z których najbardziej znana jest ta z 19
piątek, 2 maja 1851