Polskie stocznie. Northman

czwartek, 7 lipca 2016
Anna Ciężadło
Stocznia jachtowa Northman powstała kilkanaście lat temu, jako firma rodzinna. Doświadczenie w branży, ciągłe podnoszenie jakości i udoskonalanie rozwiązań technologicznych sprawiły, że dziś jest to w pełni profesjonalna stocznia, której produkty zostały docenione zarówno w Polsce, jak i na świecie.


www.northman.pl


Pod koniec 2012 roku stocznia została rozbudowana i zmodernizowana – obecnie dysponuje obiektami o łącznej powierzchni ok. 5 tys. mkw., mieszczącymi m. in. kabinę do natrysku żelkotów, ślusarnię, laminarnię, stolarnię oraz stanowisko kontroli z deszczownicą.


Co robią?


W początkowej fazie swojej działalności stocznia produkowała zaledwie kilka jednostek rocznie. Obecnie ilość ta wzrosła do ponad stu egzemplarzy, i wygląda na to, że trend rosnący będzie się utrzymywał. Stocznia, jako jedyny producent jachtów typu Maxus, uzyskała wyróżnienie w konkursie „Najlepszy Produkt i Usługa Warmii i Mazur”.
Pierwszą jednostkę w całości wyprodukowaną przez stocznie, stanowił Maxus 33, który został wprowadzony na rynek w 2007 roku i od razu zyskał na Targach Boatshow złoty medal. Obecnie stocznia produkuje jachty Maxus w odmianach 21, 22, 24, 26, 28, 33 oraz 33.1RS, który zyskał tytuł „Króla Mazur”, przyznany przez miesięcznik Żagle. Stocznia oferuje również dwa typy łodzi motorowych – Courier 970 oraz Naxus 850.

Poza wymienionymi, typowymi modelami, Northman realizuje też najbardziej wyszukane łodzie, budowane na zamówienie specjalne.




Dla kogo to robią?


Łodzie spod znaku Northman cenione są zarówno w Polsce, jak i za granicą. Stocznia posiada dziś klientów w Europie, Ameryce Południowej, Afryce, a także w Japonii i na Syberii.

NORTHMAN w pigułce:

Adres:
STOCZNIA JACHTOWA NORTHMAN, Ul. Przemysłowa 10, 11-600 Węgorzewo

Ilość pracowników:
ponad 80

Specjalizacja:
Jachty żaglowe, jachty motorowe

Modele:
ŁODZIE ŻAGLOWE: MAXUS 21,22,24,26,28,33,33.1RS, ŁODZIE MOTOROWE: COURIER 970, NEXUS 850



Tagi: Northman, stocznia, jacht
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 17 czerwca

Początek samotnej żeglugi Krzysztofa Baranowskiego w rejsie dookoła świata na s/y "Polonez" od Newport do Plymouth (25.05.1973 r.). Etap od Plymouth do Newport (17.07.1972 r.) był udziałem w Regatach Samotnych Żeglarzy, które Kapitan Krzysztof Baranowski
sobota, 17 czerwca 1972
Z Plymouth do Newport startują III regaty OSTAR z udziałem Krzysztofa Baranowskiego na s/y "Polonez", Teresy Remiszewskiej na s/y "Komodor" i Zbigniewa Puchalskiego na s/y "Miranda". Regaty wygrał Alain Colas na "Pen Duick IV".
sobota, 17 czerwca 1972